Home \ Edukacja i komunikacja
 

Jak sformatować okno dialogowe historii.

 

Bez względu na to, czy napiszesz fikcyjną historię, czy też literaturę faktu, satyrę czy dramat, napisanie odpowiedniego dialogu nie jest łatwe. Części historii, w których bohaterowie mówią, różnią się od pozostałych elementów opowieści. Muszą zaczynać się od cudzysłowów, które są używane prawie zawsze. Oto kilka podstawowych zasad, które należy wykonać, aby poprawnie napisać okno dialogowe.

              

Procedura .

    

  Część 1      Interpunkcja  .

    
     
  1.            1      Dla każdej postaci musisz mówić w nowym wcięciu. Ponieważ dialogi zawierają jeden lub więcej głośników, czytelnicy muszą wiedzieć, gdzie kończy się mowę postaci i gdzie zaczyna się znak drugiej postaci. Za każdym razem, gdy wcinasz nowy akapit, dostarczysz czytelnikom wizualną pomoc, która pomoże im lepiej poruszać dialogiem.  
       
    • Chociaż niektóre postacie będą miały tylko połowę sylaby, zanim ktoś je przerwie, konieczne jest napisanie tej połowy sylaby w osobnym wcięciu.
    •  
    • Po angielsku dialogi są odczytywane od lewej do prawej, więc pierwszą rzeczą, którą czytelnik zauważy, gdy zobaczy tekst, będzie puste miejsce na lewym marginesie.  
    •  
           
  2.  
  3.             2      Dowiedz się, jak poprawnie używać cudzysłowów. Amerykańscy pisarze zwykle używają podwójnych cudzysłowów (""), aby oddzielić wszystkie słowa, jakie daje dana postać, na przykład: Beth szła ulicą i widziała swojego przyjaciela Shao: "Hej!" Powiedziała i pomachała do niej.  
       
    • Jeden cytat może zawierać wiele zdań, ale tylko wtedy, gdy wszystkie te zdania są wymawiane przez jedną osobę. Przykład: Evgeny powiedziała ze złością: "Laura nie musiała jeść obiadu! Zawsze daje ci to pewne korzyści! "
    •  
    • Gdy postać cytuje inną postać, użyj podwójnego cudzysłowu, aby ograniczyć to, co mówi ten znak, a następnie proste cudzysłowy, aby ograniczyć cytat w mowie bezpośredniej. Przykład: Evgeny powiedział ze złością: "Nigdy nie mówisz, że Laura" zjedz ten obiad "!"
    •  
    • Z wyjątkiem autorów amerykańskich, powszechne jest pomieszanie podwójnych i prostych cudzysłowów. Wiele dialogów dla języków europejskich i azjatyckich, zamiast cudzysłowów, wskazuje nawiasy kwadratowe (& gt;).
    •  
           
  4.  
  5.             3      Uważaj na interpunkcję interpunkcji. Zdanie wprowadzające (lub fraza sygnałowa) jest częścią narracji wyjaśniającej, o czym mówi postać. Na przykład w następującym zdaniu zdanie wprowadzające brzmi: "Evgeny powiedział ze złością": Evgeny powiedział ze złością: "Laura nie musiała jeść kolacji!" 
       
    • W języku czeskim zdanie wprowadzające i bezpośrednia mowa są oddzielone dwukropkiem.
    •  
    • Jeśli cytat poprzedza dialog, dwukropek jest pisany przed początkowymi cudzysłowami: Jewgienij powiedział: "Laura nie musiała jeść kolacji."
    •  
    • Jeśli dialog jest poprzedzony frazą wprowadzającą, oddziela się od przecinka poprzedzonego cudzysłowem: "Laura nie musiała jeść kolacji" - powiedział Jewgienij.
    •  
    • Jeśli zdanie cytatu przerywa przepływ bezpośrednich wypowiedzi, użyj dwóch przecinków, które przestrzegają dwóch poprzednich zasad: "Ale Lauro," nie musiała jeść kolacji. "
    •  
           
  6.  
  7.             4      Przestrzegaj poprawnych znaków interpunkcyjnych i zwrotów połączeń. Napisz znaki zapytania i wykrzykniki w zdaniach ujętych w cudzysłów, na przykład: "Co jest nie tak?" Zapytała Tareva. "Jestem taki zdezorientowany!" 
       
    • Jeśli znak zapytania lub wykrzyknik kończą dialog, nie oddzielaj go od zdania wprowadzającego przecinkiem. Przykład: "Dlaczego zamówiłeś makaron z serem na obiad?" Zapytała Fatima.
    •  
           
  8.  
  9.             5      Dowiedz się, jak używać kresek i kropek. Podwójne łączniki (-) służą do zaznaczania nagłych zakończeń i przerwania dialogu. To nie jest ten sam znak co kreska (-), która powinna być używana tylko w przypadku słów złożonych. Pstrągi (...) są używane, gdy dialog kończy się niepowodzeniem, ale nie jest przerywany. 
       
    • Użyj podwójnego łącznika w przypadku bezpośredniego przerwania wypowiedzi: "Co on zrobił - powiedział Joe.
    •  
    • Możesz ich użyć, jeśli jeden z głośników przerywa drugi: "Chciałem ci tylko powiedzieć -" Nie mów mi! "" - Wolę Rocky Road Ice Cream. "
    •  
    • Trojany są używane w przypadku, gdy bohater traci wątek swojej wypowiedzi lub nie wie, co powiedzieć: "Cóż, myślę, _e..."
    •  
           
  10.  
  11.             6      Wystaw prostą mowę dużymi literami. Jeśli dialog rozpoczyna się gramatycznie na początku zdania (a nie w środku zdania), pierwsza litera musi być wielką literą, ponieważ jest to pierwsza litera zdania, nawet jeśli przed nim znajduje się zdanie wprowadzające.  
       
    • Przykład: Jewgienij powiedział: "Ale Laura nie musiała jeść kolacji!" I w słowie "ale" technicznie nie jest to pierwsza litera zdania, ale daje bezpośrednią mowę, więc musisz napisać to wielkimi literami.
    •  
    • Ale jeśli pierwsze słowo bezpośredniego słowa nie jest pierwszym słowem zdania, nie pisz tego w wielkiej literze: "Jewgienij powiedział, że Laura" nigdy nie musi jeść obiadu! "
    •  
           
  12.  
  13.             7      Podziel długą wypowiedź na kilka akapitów. Jeśli któryś z bohaterów od dłuższego czasu mówi, powinieneś podzielić go na ten sam akapit, jak w przypadku esejów i historii bez dialogów, aby ułatwić czytelnikowi jego przetwarzanie. 
       
    • Używaj wprowadzających cytatów w zwykłym miejscu, ale nie umieszczaj końcowych cudzysłowów na końcu pierwszego akapitu. Jeśli nadal masz wyraz postaci, nie możesz zakończyć jej końcowymi cytatami.
    •  
    • Jednakże na początku następnego akapitu należy podać inną wstępną wycenę. To wyjaśni, że jest to kontynuacja przemówienia, które rozpoczęło się w poprzednim akapicie.
    •  
    • Umieść końcowe cudzysłowy na końcu wyrażenia znaku w normalny sposób.
    •  
           
  14.  
  15.             8      Nie powinieneś używać cudzysłowów w mowie pośredniej. Mowa bezpośrednia oznacza wyrażenie pewnego znaku, a cudzysłów jest używany do jego oznaczenia. Pośrednia mowa nie jest dialogiem, więc cytaty nie są używane. Przykład: Beth spotkała swojego przyjaciela Shao na ulicy i zatrzymała się, by ją powitać.                 
  16.  
             

  Część 2      Jak zapewnić płynny przebieg dialogu  .

    
     
  1.             1      Musisz upewnić się, że czytelnik zawsze wie, kto mówi. Jest na to kilka sposobów, ale najprostszym jest użycie właściwego zdania wprowadzającego. Kiedy wyjaśnisz, że mówi Jewgienij, a nie Laurę, czytelnik nie będzie zdezorientowany. 
       
    • Gdy masz długi dialog między dwojgiem ludzi, możesz całkowicie pominąć zdania. W takim przypadku wystarczy, aby poprawnie podzielić akapity i zliczyć je, zgodnie z którym czytelnik wie, kto mówi.
    •  
    • Jeśli mówisz więcej niż dwoma znakami, możesz je upuścić, jeśli chcesz zmylić czytelnika i upewnić się, że nie wie, kto mówi. Na przykład, jeśli argumentują cztery postacie, możesz upewnić się, że czytelnik usłyszy / zobaczy tylko część rozmowy i nie będzie wiedział, kto mówi. Kiedy zwolnisz zdania, będziesz w stanie osiągnąć to zamieszanie.
    •  
           
  2.  
  3.             2      Nie przesadzaj z ozdobnymi zdaniami. Możesz mieć instynktowne odczucie, że powinieneś używać jak największej liczby odmian tego typu fraz - powiedział Jewgienij - lub "Joe powiedział", ale kiedy użyjesz słów takich jak "utrousila" lub "skrupulatnie zerwany", zwrócisz uwagę czytelników mowa, która jest ważniejsza. "Ona powiedziała" i "powiedziane" są tak powszechnymi zwrotami, że są one mało czytelne dla czytelników.        
  4.  
  5.             3      Zamień miejscami cudzysłowy. Zamiast rozpoczynać każdy dialog od słów "Evgeny powiedział", albo "Laura powiedziała", spróbuj także wprowadzić kilka zdań wprowadzających w bezpośrednią wypowiedź. 
       
    • Jeśli chcesz zmienić szybkość zdania, umieść zdanie wprowadzające w środku mowy i przerwij wypowiedź. Ponieważ będziesz musiał użyć dwóch przecinków, aby oddzielić mowę od zdania wprowadzającego (patrz krok 3 w poprzedniej sekcji), twoje zdanie będzie miało dwie pauzy w środku wypowiedzi: "I jak dokładnie" - spytała Laura - "czy chcesz to osiągnąć?"
    •  
           
  6.  
  7.             4      Zamień zaimki rzeczowników. Twoje własne nazwy opisują konkretne miejsca, rzeczy i ludzi, i zawsze są napisane wielkimi literami, zaimki zawsze są pisane małymi literami i reprezentują rzeczowniki, w tym własne. Jeśli chcesz uniknąć powtarzania nazw postaci, zastąp je odpowiednimi zaimkami. 
       
    • Rzeczowniki obejmują mnie, mnie, on, ona, ona, ciebie, to, oni, wszyscy, coś, kto, każdy, każdy itd.
    •  
    • Zaimki muszą zawsze zgadzać się z reprezentowaną przez nie liczbą płci i rzeczownikiem.  
    •  
    • Na przykład jedynymi zaimkami, które można zastąpić słowem Laura, są: jej, ją, ją.
    •  
    • Jedynymi odpowiednimi zaimkami do zastąpienia "Laura i Jewgienij" są zaimki w liczbie mnogiej: te, ich, ich, ich.
    •  
           
  8.  
  9.             5      Użyj wyrażeń czynności, aby wyjaśnić formatowanie. Zdania akcji są krótkimi momentami akcji, które przerywają sekwencję dialogową. Możesz łatwo powiedzieć im, co robi postać, a jednocześnie powiedzieć czytelnikom, co mówi. Poza tym przesuwasz historię z nimi. Przykład: "Daj mi śrubokręt", powiedział Sujata, wycierając olej z dłoni do spodni "Naprawdę to naprawię".       
  10.  
  11.             6      Pisz w autentycznym języku. Największym problemem związanym z dialogami jest to, że często brzmi to zbyt niewiarygodnie. W życiu codziennym mówisz zupełnie normalnie, więc powinieneś pisać w ten sposób. Powiedz na głos swoją zewnętrzną mowę i wyobraź sobie, jak czuje się postać i co chce powiedzieć. Zacznij od zastanowienia się, w jaki sposób ta bezpośrednia mowa znajdowałaby się w realnej sytuacji. Nie używaj misternych i interesujących słów, których nikt nie używa w regularnych rozmowach. Napisz dialog, o którym mówią ludzie. Po napisaniu przeczytaj głośno dialog i zastanów się, czy brzmi to normalnie.        
  12.  
  13.             7      Unikaj zbyt wielu informacji w oknie dialogowym. Użycie dialogu do zapewnienia ekspozycji nie tylko spowoduje nudę w dialogu, ale także z tego powodu będzie zbyt długo rozmawiać, a czytelnik nie będzie przyciągał uwagi. Jeśli chcesz opowiedzieć o szczegółach tej historii, spróbuj uwzględnić je w narracji, a nie w oknie dialogowym.       
  14.  
             

Wskazówki .

               (10)                    
Edukacja i komunikacja popularny:
Jak napisać list biznesowy.

Jak napisać pracę badawczą.

Jak uczyć się za granicą.

Jak analizować poezję.

Jak zwalczać zanieczyszczenie powietrza.

Jak obliczyć zawartość półokręgu.

Jak radzić sobie z rasizmem.

Jak chronić drzewa.

Jak obliczyć zawartość trójkąta.

Jak napisać esej analityczny.

Jak lepiej zrozumieć czytanie.

Jak mówić elfsky.

Jak być dobrym pisarzem.

Jak się pożegnać w różnych językach.

Jak wykluczyć kryptogram.

Jak napisać pracę badawczą.

Jak przesłać zdjęcia do Facebooka.

Jak stać się sławnym na Facebooku i zdobyć wielu laików.

Jak obliczyć powierzchnię w metrach kwadratowych.

Jak zrobić silnik parowy.

Jak uczynić świat lepszym miejscem.